Aliexpress: od maloobchodu po velkoobchod

Po překvapivém zájmu o článek Dealextreme: První známý zázrak z jiného světa Vám přináším další tip, kde levně nakoupit, jak nakoupit a hlavně na co si dát pozor. Nuže – jdeme na to:


Pokud chcete dostávat nové články ze sekce Levných nákupů, přihlašte se, prosím zde:Registrace zde


Aliexpress - www.Aliexpress.com

Pár důležitých údajů:

Podporované jazyky: snad úplně všechny a nyní už i “ČEŠTINA!!!“
Zaměření: Snad úplně všechno
Poštovné: ZDARMA, ale i za peníze, tak bacha na to
Doba dodání: nejrychlejší 4 dny, nejdelší měsíc
Platba: převodem, platba kartou skrz zabezpečený software, moneybookers
Míra bezpečí: sporná – dobří i špatní prodejci
Skryté poplatky: Žádné, pouze u platby skrz moneybookers jsou poplatky až do výše 2 eur
Clo a DPH: Jak a kolik se platí clo a DPH? (odkaz na článek)

Pár slov o tomto serveru

úvodní stránka AliexpressAliexpress je takové čínské aukro. Najdete zde naprosto vše od oblečení, přes šperky až po speciální nástroje. Velká výhoda tohoto serveru je jeho integrovaná funkce překladu od Googlu. Takže jazyková bariéra zde není takový problém, více v textu níže.

V čem je tedy ten zakopaný pes?

Aliexpress je opravdu jako aukro a to je jeho největší slabina. Najdete zde totiž velice špatné prodejce, ale i velice zdvořilé a poctivé. Zde platí víc, než kde jinde, že musíte koukat na historii prodejce a na jeho feedback, což znamená, recenze od ostatních uživatelů.

aliexpress - feedback

V tomto obrázku jsem Vám zakroužkoval, kde najdete zkušenosti uživatelů a data ohledně feedbacku (zpětné vazby)

Tento feedback je to nejdůležitější, co můžete u popisu zboží najít a vždy, ale opravdu vždy na něj koukejte a nekupujte zboží od někoho, kdo ho má malý:) Je to z toho důvodu, že malý počet recenzí si může zařídit každý a pokud by to byl podvodník, máte zaděláno na slušné komplikace. Je pravda, že můžete dostat své peníze zpět, ale stojí to moc nervů a strašně moc úsilí – věřte mi.

Nyní se pojďme podívat na integrovaný překladač a potažmo i češtinu

Zjednodušeně řečeno – nečekejte žádné zázraky. Překladač přeloží veškeré texty, ale bohužel vychází z původních textů, čili z takové čínské angličtiny. A protože většina prodejců umí angličtinu asi jako žáci střední školy a protože google translator lidštinu neumí vůbec, tak se výsledné texty sice tváří jako čeština, ale smysl tam občas není naprosto žádný. Viz. obrázek k feedbacku. V každém případě Vám alespoň přeloží dobře kategorie a obecné parametry zboží jako je cena, poštovné atd.

aliexpress - podpora jazykNastavení jazyka najdete v pravém horním rohu

Nyní se pojďme podívat na to, jak je to s tím poštovným!

Jsou tu dvě možnosti, buď je poštovné ZDARMA, nebo si ho musíte extra zaplatit. Jak to poznat? To si ukážeme na následujícím obrázku:

aliexpress - poštovnéNa obrázku výše vidíte část, která se vztahuje přímo na poštovné.

Tato nabídka se Vám zobrazí, pokud jste hledali produkt manuálně skrz vyhledávací řádek, případně když rozkliknete nějakou kategorii. Poté musíte přepnout zemi doručení na tu Vaší. V případě, že chcete doručit do ČR, tak změníte na Czech republic, pokud na Slovensko, tak změníte na Slovakia. Tím zajistíte, že veškeré poštovné se přepočte na cílovou adresu. Nyní, když máte zvoleno, můžete buď procházet zboží a pokud se Vám něco líbí, tak kouknete, zda je poštovné v ceně tzv. Free shipping (Doprava ZDARMA), Případně zda se Vám o něj zvedne cena. Pokud se platí poštovné extra, najdete tuto informaci v kolonce Shipping (Doprava).

V případě, že budete objednávat věci, které jsou dražší, doporučuji objednávat skrz DHL, ale pozor na výši poštovného, vše si zjistěte předem. Pokud by to bylo ovšem k obchodním účelům, ušetříte si spoustu času a nervů s celníkama u České pošty – DHL má své vlastní lidi a z osobní zkušenosti jsou většinou velice milí a ochotní. Samozřejmě i zde narazíte na blbce, ale to rozebereme v jiném článku. Výběr dopravy se ukrývá pod šipkou u Dopravy

aliexpress doprava - výběrŠipečku vidíte zakroužkovanou na obrázku výše

Máme vybráno, máme v košíku, ale jak zaplatit?

Dříve šlo platit za zboží pomocí platební brány PayPal. Bohužel nyní už je možné platit pouze skrz Alipay, což je platební brána Alibaba group. Musíte tedy platit platební kartou, která má povolené platby na internetu. Ne každý ovšem chce zadávat svou kartu na internetu a už vůbec ne v číně. Já si kvůli tomu třeba založil účet u Fio banky a používám ho pouze na platby na internetu. Pokud byste chtěli provést objednávku a báli se zaplatit kartou – umožňuji lidem platit skrze můj účet za 10% provizi. Pokud máte zájem o platbu, nebo chcete poradit, kontaktujte mě e-mailem na poradna@nasranek.cz.

 

Pár slov závěrem

Aliexpress je opravdu ohromný obchod se spoustou krásného zboží v různých cenových relacích. Bohužel nepodporuje platbu Paypalem a už ani skrz Moneybookers, což mu dle mého strašně škodí, protože komu by se chtělo dávat číslo karty do zahraničí? Pokud ovšem akceptujete toto riziko, případně ho nějak obejdete, jako já (nebo skrz mě), dostane se Vám povětšinou kvalitního zboží za nádhernou cenu. Navíc Vám přijde většinou opravdu rychle – v řádu dnů a proto se opravdu nebojte a nakupujte.

Snad jsem Vám zodpověděl všechny důležité otázky a článek se Vám líbil. Opět budu rád, pokud ho budete šířit dále (například sdílením a přeposíláním). Přeji příjemné nakupování a v dalším díle se podíváme na velkoobchodní formu aliexpressu.

Editace:

Vzhledem k Vašim častým dotazů, které značí, že popis nebyl úplný, přidávám malou korekci.

Doprava zdarma do ČR a možnost sledování zásilky

Valná většina zasílaných balíků do ČR probíhá skrz China post. Co to znamená v praxi pro Vás? Znamená to, že na 99% nedostanete číslo, kterým byste mohli sledovat zásilku, takže tuto služby budete muset oželet. Bohužel se i hodně stává, že prodejce uvádí, že tzv. tracking number dodá, ale často se nic nestane. V žádném případě nepropadejte panice – vypadá to sice, že jste naletěli a určitě Vás to znejistí, ale vězte, že to je naprosto běžný postup.

V návaznosti na to se nabízí otázka – Kdy mám začít panikařit, že je něco špatně?

Panice bych osobně propadal po 2. měsíci po zaplacení. Běžná praxe je, že balík se pouze někde zasekl, stává se to hodně před Vánocemi a důvod je jasný. Stupidní limity, které naši zákonodárci schválili, aby vybrali více na daních. Vyberou o pár korun více, nicméně tímto krokem zasekají pošty, celníky a notně rozzuří i dost lidí. Není totiž nic neobvyklého, že zásilka Vám přiletí z Číny za 3 – 4 dny a pak balík „hnije“ na celnici, protože celníci jsou zavalení. Ale tohle už spadá do sekce názory, takže se omlouvám za off topic.

Další dotazy se často týkají plateb. Moneybookers, Paypal, Webpay a co to sakra všechno je?

Tyto dotazy zodpovím v samostatném článku, aby bylo vše jasné.

Důležité pro Vás ovšem je, že pokud u určitého produktu nenajdete Váš preferovaný způsob platby, znamená to jediné – prodejce ho nepodporuje:/ To znamená, že nejdříve si musíte zjistit, jaké platby prodejce podporuje a poté teprve vše zařídit.


ČTĚTE:

Související články najdete zde: 
http://nasranek.cz/levne-nakupy-ve-svete/

A také doporučuji navštívit sekci „Co se chystá:
http://nasranek.cz/co-se-chysta/


Mějte se krásně Váš nasranek logo

 

 

 

27 komentářů u Aliexpress: od maloobchodu po velkoobchod

  1. Jitka napsal:

    Dobrý den, děkuji za tento článek. Netrpělivě jsem na něj od včerejška čekala :-) Na Aliexpress se chystám už nějakou dobu nakupovat, ale bála jsem se té platby. Zde jste to perfektně vysvětlil. Velké díky a budu Vaše stránky dál sledovat.

    • Nasranek.cz napsal:

      Dobrý den, jsem rád, že článek pomohl:) ta platba je taková divoká, jen co je pravda, protože odesílat číslo karty není zrovna nejbezpečnější a doporučuje se to pouze u prověřených serverů – doufejme, že Ali je:) kdybyste přesto měla strach, tak klidně napište a vyřídíme to;) s přáním pěkného dne Váš nasranek.cz

  2. Gabina napsal:

    Opět super. Moc díky.

  3. Renata napsal:

    Dobrý den. Mrzí mě, že si čtu váš článek až nyní, mohla jsem ušetřit. Objednala jsem si zboží přes prodejce a když jsem viděla ceny na Aliexpress, tak je tam stejné oblečení za polovic.
    Ještě čtu pořád o Ebay, tak kdyby jste měl nějaké informace o tomto portálu, tak si článek velice ráda přečtu. Díky za informace. Renata

    • Nasranek.cz napsal:

      Dobry den, jsem rád, že jsem mohl pomoci;) urcite i ebay pridam do clanku. Dekuji za namet;) Preji pekny den Vas nasranek.cz

  4. Lucie Čapková napsal:

    Dobrý den,
    ráda bych Vás poprosila o radu, pokud to budete vědět. Nakoupila jsem na Aliexpres, zaplatila, prodejce odeslal a k mé objednávce bylo doplněno podací číslo. Potom mi přišlo, že objednávka je zmrazena, protože se prošetřuje prodejce. Moje zboží bylo, ale na cestě. Stále na něj čekám a dnes jsem zjistila na stránkách české pošty, že zasilka je dávno v ČR a byla doručena někomu v Praze a vubec né k mě do Pardubic. Navíc je na mém účtu uzavřená a přitomjsem nic neuzavírala. Nevím jak to řešit, poradíte mi, prosím.
    Děkuji

    • Nasranek.cz napsal:

      Odpovídal jsem e-mailem, zde je pouze odpověď pro čtenáře, kteří čerpají info i z diskuze.

      Toto je specifický problém a osobně si myslím, že je zásilka ztracená a peníze neuvidíte. Musela byste nárokovat v rozhraní aliexpressu, otevřít spor, dostatečně vysvětlit a prokázat, že prodejce zásilku zaslal jinam jeho chybou a to vzhledem k zmrazení jeho účtu je zbytečné. V tomto případě si troufám tvrdit, že ve valné většině podobných případů, jste bohužel přišla o své peníze.

  5. Lenka napsal:

    Dobry den, dekuji moc za navod, ale potrebovala bch se jeste zeptat, trochu jak na to. Zalozila jsem Skrill a poslala platbu, ta se pripsala. Chtela jsem zaplatit, ale nevim jakou platbu mm vybrat, vsude se nabizi jen webmoney – to je ono“ a pokud ano, co tam vybrat z moznosti? opravdu budu rada pokud najdete chvilku a jeste mi to prosim ujasnite. Predem velmi dekuji za radu:-) ,
    s pozdravem Lenka

    • Nasranek.cz napsal:

      Odpovídal jsem pouze e-mailem. Odpověď doplňuji pro čtenáře, kteří čerpají i z diskuze.

      Aliexpress bohužel již Skrill zrušil. Nyní akceptují pouze kreditní karty a jejich formy plateb:/ A zrušili i Paypal:/

  6. Petule napsal:

    Dobrý den,mohu poprosit o radu?Mám objednáno zboží a nevím jak sledovat zásilku.Když kliknu na ten jejich odkaz,tak mi tam vyskočí cosi v čínštině a jsem ztracená((

    • Nasranek.cz napsal:

      Odpověď jsem zasílal e-mailem, zde ji uvádím pouze pro čtenáře, kteří by měli stejný dotaz.
      U spousty zboží drobné povahy je sledovací číslo zbytečné, protože sleduje zásilku pouze v Číně a to jen někdy. Můžete vyzkoušet weby, které dokáží zásilky trackovat, nejčastěji je najdete v googlu pod vyhledávacím výrazem „track and trace china“. Co je docela zajímavé, sledovací číslo zásilky umí i Česká pošta, čili když v jejich track and trace systému zadáte číslo zásilky, tak jakmile překročí hranice Čr, budete o pohybu zásilky vědět.

  7. Gabča napsal:

    Dobrý den, článek je opět skvělý.Už se těším na další o Ebay, také mě zajímá jak tam nakupovat, zatím jsem jenom nahlížela.:-)
    Přeji hezký den:-)

    • Nasranek.cz napsal:

      Dobrý den,

      jsem moc rád, že se článek líbil a nebojte se, už se připravuje termín zveřejnění a samozřejmě napsání:) Kdyby Vás už teď cokoli zajímalo, neváhejte mě kontaktovat a něco vymyslíme.

      S přátelským pozdravem a přáním pěkného dne

      Váš nasranek.cz

  8. Martin napsal:

    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, jak je to s poplatkama. Jak s platbou přes kartu, tak přes moneybookers. Mám českou spořitelnu ale zatím jsem vůbec nic nenašel, tak by mě zajímalo, kolik mi strhnou.
    Děkuji za radu :)

    • Nasranek.cz napsal:

      Dobrý den Martine,

      Nepamatuji si, jestli jsem Vám odpovídal e-mailem:/ Pokud ne, tak přijměte, prosím, mou upřímnou omluvu, protože jsem si rozdělal moc projektů a tento jsem odsunul hodně do ústraní. Nyní už mám všechno z krku a projektu nasranek.cz se již budu věnovat velice často.
      Co se týče poplatků na Skrillu (Moneybookers), tak Vám jako kupujícímu nestrhnou nic, strhnou částku prodávajícímu a dříve to bylo 4% z částky. Nevím, jak je to dnes.

      Doufám, že mi odpustíte a v budoucnu budete mým čtenářem:)

      S přátelským pozdravem

      Váš nasranek.cz

  9. Jarmila napsal:

    Ahojky, o tom ali ex. si to napsal fakt pěkně srozumitelně a my začínající se můžem vyvarovat chyb. Nic méně,ráda bych se zeptala, jestli nemáš náhodou zkušenosti s prodejem na těchto stránkách. http://ourkiwi.taobao.com/ Děkuji za případnou odpověď a nebo odkaz na někoho , kdo už zkušenosti má. Dík a pěkný večer Jarmila

    • Nasranek.cz napsal:

      Zdravím Jarmilko,

      odpovídal jsem Vám e-mailem. Pro jistotu tu ještě nechám odpověď pro čtenáře, kteří hledají informace i v diskuzích:)
      Taobao je lokální platforma tuším, že ve Vietnamu, kde se prodává velice levné zboží. Problém je, že jejich stránky jsou v jejich rozsypaném čaji a nikdo mu nerozumí. Druhým omezením je, že prodávají pouze místním a pár překupníkům. Kdysi jsem zkoušel prostředníka, ale nějak to vždy ztroskotalo, takže osobně jsem odtud nikdy nic neobjednal. Dá se pouze přes známé v Číně, ale ti mi neřekli, zda to brali přímo odtamtud nebo někde od nich:) V každém případě děkuji za dotaz a věřím, že budete i nadále mou čtenářkou.

      S přátelským pozdravem

      Váš nasranek.cz

  10. Denisa napsal:

    Dobrý den,

    potřebuji poradit, mám účet na aliexpresu, vše fungovalo do včerejška, už když jsem se chtěla přihlásit, vše bylo v ruštině….zkoušela jsem nahoře vpravo změnit jazyk, vše se přeloží do angličtiny, ale tlačítka (to hlavní) ne :-( Co s tím?

    Děkuji

    • Nasranek.cz napsal:

      Řešili jsme pomocí e-mailu. Zde zasílám odpověď pouze pro čtenáře, kteří čerpají informace i z diskuze. Obvykle stačí vymazat soubory Cookies z prohlížeče.

      S přátelským pozdravem

      Váš nasranek.cz

  11. Lenka napsal:

    Dobrý den,
    chtěla jsem se zeptat: U Aliexpressu jsem si objednala 6 kusů zboží, ke 3 kusům mi přišlo emailem potvrzení a u 3 dalších se odpočítává čas. Chtěla jsem se zeptat, zda ty 3 výrobky již byly spolu odeslány, nebo čeká na ty 3 další? A co se stane po uplynutí času u daného výrobku?
    Děkuji moc za odpověď, nakupuj poprvé.

    • Nasranek.cz napsal:

      Dobrý den paní Lenko,

      bohužel si nepamatuji, jestli jsme tento problém spolu řešili přes e-mail nebo ne. Pokud ne, tak přijměte, prosím, mou omluvu za takto hanebně velkou prodlevu v odpovědi, ale projekt nasranek.cz jsem musel odložit, nezbýval mi na něj čas. Nyní už se o něj budu starat se vší vervou a slibuji, že už se toto nikdy nestane.
      Jestli jste to ještě nezjistila, tak odpočítávání času je informace pro Vás, během jaké doby musí prodejce nejdříve odeslat zboží a poté do kdy má být doručeno. Když zboží dojde, tak ho potvrdíte, když nedojde ani poslední den, otevřete spor a řešíte vrácení peněz:)

      Doufám, že i nadále zůstanete čtenářkou tohoto webu

      S přátelským pozdravem

      Váš nasranek.cz

  12. noneac napsal:

    V nákupech v zahraničí nejsem žádný nováček, proto si mohu dovolit ohodnotit ali a podělit se s poznatky jak nejlíp přijít o peníze.

    zkušenost je taková. Pokud obchod proběhne je vše ok.
    Pokud vás ale prodejce ošidí jste v prdeli slušně řečeno.
    Ali slibuje hory doly ale ve skutečnosti nejsou víc než webová služba.

    Přišel jsem o 315USD a z toho mi ochodník vrátil 50USD

    Objednával jsem hračku, led žárovky, SSD disk 256GB, dva mobily.(celkem 418USD)
    Došla mi hračka, led žárovky a SSD disk 128GB.(celkem 100USD)
    myslíte že někoho zajímá že ty mobily tam nebyli nebo že SSD disk má poloviční kapacitu?

    - otevřel jsem dispute: bez vysvětlení a podání důkazů ali – prostě uzavřeli dispute a uvolnili peníze
    - otevřel jsem stížnost – opět uzavřena, prý jsem nedoložil důkazy :D
    - desetkrát stížnost na online podpoře (ti umí slibovat hory doly ale řešení je nula)
    - negativní hodnocení obchodníka – obchodník má stejně 100 procent plus

    1. Otevřel jsem dispute (spor).
    Po neuvěřitelné době uzavřeno že JÁ jsem nedoložil evidenci :D
    Přitom jsem doložil vše co jsem měl.
    Ale povinnost doložit evidenci snad leží na prodejci že
    Prodejce prostě poslal nějaký balíček a to zřejmě jako evidence stačí.
    Takže i kdyby byl prázdný tak prostě já musí dokázat asi rentgenem že tam fakt nic nebylo.

    2.Otevřel jsem stížnost
    ta dopadla naprosto stejně jako dispute (spor)
    já jsem opět nedoložil dostatečnou evidenci
    a prý jsem neodpověděl na zaslaný mail. Tohle je nějaký trik protože žádný mail nikdy neposílají.
    To že o mailech jen mluví a ve skutečnosti se nic neděje podporuje i postup na online podpoře.

    3. stížnost na online podpoře
    online podpora to je jen šaškárna která vás ujistí o tom že to vyřeší.
    Je to psychologické povídání na standartní úrovni jako máme i u nás ve firmě.
    Ptají se na kde co, ujistí vás že vás chápou …. no prostě psychologické jednání podle manuálu.
    Opět slíbí zaslaný mail a nic se nestane.
    po desáté stížnosti už to člověka přestane bavit.
    A přesně na tomto je to založené, protahují vše až vás to přestane bavit.

    Logika ali:
    - Obchodník tvrdí že poslal vše.
    Přitom mi obchodník nabídl vrátit 50USD – to ale není pro ali nijak podezřelé
    - zaslaná zásilka měla 0.3KG (oficiálně doložený dokument)
    přitom objednané zboží je o poznání těžší – ali to prostě nezajímá
    - obchodník tvrdí že část zboží dojde v jiném balíku
    opět, ali to vůbec nezajímá protože mají jeden platný balík doručený

    Co se týká hodnocení obchodníka:
    Obchodníka jsem ohodnotil negativně nejhorším hodnocením.
    Několik dalších kupujících si stěžovalo že nedodali zboží.
    Je zajímavé že s tím ali nic nedělá a že obchodník má stoprocent plus.
    A to měli i přímo po tom co jsem jim dal mínus.

    Všechny podvody probíhají za asistence Ali.
    Spory se nedají vyhrát v případě že je prodejce chytrý a ví o tom jak ali funguje.
    Prodejci stačí poslat cokoliv, tím získá platné číslo balíku a je vyřešeno.

    závěř:
    na ali můžete nakupovat, ale nečekejte že když vás obchodník ošidí že vám nějak pomůžou.
    Podle mě je to nejrychlejší cesta jak přijít o peníze.
    Online popora je jen šaškárna plná keců.
    hodnocení obchodníků je k smíchu.
    A v podstatě není kde si stěžovat.
    Srovnání s eBay (bazar i nové věci) vůbec nelze provést. Podpora na eBay je úplně někde jinde.

    Celkově – Aliexpress absolutně nedoporučuji

    • Nasranek.cz napsal:

      Vážený pane,

      omlouvám se, že reaguji až teď, ale dlouho jsem se webu nevěnoval, nebyl čas. Nyní už je pro mě zase velice důležitý a snažím se mu věnovat na 100%. Co se týče Vašeho problému, zaplať pánbůh, setkal jsem se s tím jenom jednou a šlo o malou částku. V každém případě děkuji za příspěvek a za přečtení webu, možná i za sdílení. A potvrzuji, že ebay je na vyšší úrovni, ale i tam jsem narazil na dlouhé řešení problému, ale o tom někdy hodím článek:)

      Mějte se a přeji co nejvíce bezproblémových obchodů.

      Váš nasranek.cz

  13. Dušek napsal:

    Prosím o radu.
    Koupil jsem na AliExpres malý zesilovač za cca 400 Kč, přišel, zesiluje, ale ne správně. Má podle Vás cenu ho reklamovat? Poštovné by vyšlo asi na 100 Kč. Děkuji za názor LD

    • Nasranek.cz napsal:

      Dobrý den, to je těžká otázka. Zkusil bych napsat prodejci a podložil to třeba audio záznamem a uvidíte, jak se k tomu postaví. Případně mu můžete pohrozit negativním feedbackem nebo otevřít centrum sporů a uvidíte. Ono i otevření dispute okna je pro ně opravdu rázńy krok, díky kterému se dokáží pohnout ledy. Zkuste a dejte vědět.

      P.S. Osobně bych to neposílal;)

      Díky za dotaz

      Nasranek.cz

  14. Pavel napsal:

    Kupuji tam roky a není to úplně vpohodě, jak ujišťují někteří moudří. Došel jsem k závěru, že tamní obchodníci jsou pěkně slizký. Bylo by to na dlouhé povídání. Znáte vietnamské kšeftaře? Tak to je podobná sorta. Alíbabaexpres a tisíc loupežníků. Teď přešli na taktiku, že spor přepnou na vrátit peníze i zboží – Do Číny, když zboží je třeba potlučené kvůli lajdáckému (ne)zabalení. Zkuste si takové poštovné zaplatit. A na tom vás dostanou a zůstane vám zmetek za plnou cenu. Někteří lžou, jak když tisknou a setkal jsem se běžně s neposláním, tedy posláním jen naoko a s dodatečným vymáháním poštovného u objednaných freeshipping zásilek. Nic dražšího bych tam raději nekupoval – je to risk. Ale zkuste a třeba uvidíte :-) Já jsem objem nákupů snížil.

    • Nasranek.cz napsal:

      Zde se musím omluvit za pozdní reakci, ale některé maily mi popadaly do spamu:/

      Fakt je ten, že toto už jsem slyšel od pár lidí, kteří takto objednávají. Osobně jsem se s tím ještě nesetkal. Fakt je ten, že kupuji většinou drobnější věci do 100 usd a vzhledem ke statusu A4 (což je nejvyšší možný) jsem nikdy problémy neměl. Navíc díky tomu mi refundaci provádí Aliexpress přednostně. Nicméně nepopírám, že se toto nemůže dít a jak říkám, je potřeba dávat pozor na recenze a na komunikaci prodávajícího. Bohužel šmejdy najdete všude:) Mimochodem, je to zajímavé, ale už dlouho status A4 také neudržím, také mi objem nákupů klesl a nějak nemohu přijít na to proč – asi se vše jednou přejí:D

      S přátelským pozdravem

      Nasranek.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>